Egy 2009-es grazi kutatás szerint – mely 1600 esetet vizsgált – a megvásárolt áruk 80%-a szállítható
lenne kerékpárral is, és csak 6 százalékukhoz lenne valóban szükség gépjárműre.
A legnagyobb hazai kerékpáros érdekvédelmi szervezet Bringával Boltba kampányával arra buzdít, hogy az
üzletek, boltok fogadják örömmel a kerékpárral érkezőket. Sőt, e témával kapcsolatban egy
óriásfotókiállítást is megtekinthetnek az érdeklődők a budapesti Deák Ferenc utcában egészen
karácsonyig. A kiállított molinók különböző kerékpárral közlekedő budapestiek egy-egy jellemző
élethelyzetét mutatja be. A képeken láthatunk lányaival bevásárolni járó cargo-bringás apukát,
egyetemista fiatalt, turkálóban vagy épp a Váci utcában vásároló lányt, illetve piacra járó anyukát
és elegáns férfit is. A fotók azt hivatottak illusztrálni, hogy bárki el tudja intézni hétköznapi
bevásárlását kerékpárral. Csupán egy kosárra, egy csomagtartóra, vagy nagyobb szállítmányokhoz
egy teherhordó biciklire lehet szükség.
A kiállítás megnyitója egyben a Kerékpárosklub országos Bringával Boltba kampányindítója is.
Önkénteseiket útnak indították az ország minden pontjára azokkal a prospektusokkal, melyek
tájékoztatást nyújtanak az érdeklődő kereskedőknek arról, miért érdemes támogatniuk a kerékpáros
vásárlást, és mit tegyenek annak érdekében, hogy hozzájuk is egyre többen jöjjenek biciklivel.
Az európai uniós projekt 2011 májusától 2014 áprilisáig 11 országban azt célozza, hogy a városi
áruszállításban csökkentse a motorizált forgalmat és az indokolatlan gépjárműhasználatot
kerékpárra cserélje.